نکاتی در مورد نحوه طراحی لوگو ( طراحی آرم )

ثبت شرکت خدماتی چگونه انجام می شود؟
اکتبر 10, 2017
فرانچایز چیست؟
اکتبر 16, 2017

نکاتی در مورد نحوه طراحی لوگو ( طراحی آرم )



طراحی یک لوگوی ساده است، درست است؟ دوباره فکر کنید. ایجاد هویت بصری یک نام تجاری بیش از قرار دادن یک نام در یک مربع و در نرظ گرفتن یک اسم برای آن در یک روز می باشد. طراحان لوگو همواره مورد تقاضای بالایی هستند، و یک دلیلش این است که - لوگو اغلب برداشت اول از یک شرکت است، که می تواند بر درک مشتری از برند، تصمیم گیری او درباره خرید و نگرش کلی نسبت به محصول تاثیر گذارد. ما در یک جامعه رنگ آکزی شده با لوگوی برندها زندگی می کنیم. حتی کودکان نوپا که هنوز نمی توانند بند کفش خود را ببندند بسیاری از لوگوهای تجاری را تشخیص می دهند و تنها با نگاه کردن به نشان برند شرکت قادر به استنتاج در مورد آنچه که یک شرکت به فروش می رساند هستند. برای کسانی که در مورد طراحی برند یا هویت بصری نام تجاری شرکت خود فکر می کنند، Mashable از برخی کارشناسان طراحی خواسته است تا دستورالعمل هایی را در مورد ایجاد یک لوگوی عالی ارائه کنند.
1. منحصر به فرد و باهوش باشید
یک لوگو چیزی است که به تمایز یک برند از رقبایش کمک می کند، بنابراین مهم است که تصویر آن از بقیه متفاوت باشد - چیزی که بسیاری از برندها برای دست یابی به آن تقلا می کنند. در بسیاری از موارد، تقلید بهترین شکل چاپلوسی است - البته با طراحی یک لوگو چنین چیزی مشهود نیست. دیوید آیری یک طراح گرافیک و خالق وب سایت Logo Design Love می گوید: نکته ای که مهم است ایجاد چیزی است که شما اعتقاد دارید متفاوت از هر چیزی دیگری است که در حال حاضر وجود دارد. بسیار بعید است (برخی می گویند غیر ممکن است) که آنچه شما ایجاد می کند اورجینال خواهد بود، اما هدف باید همین باشد. دبورا هارکینز، مدیر خلاق طراح وب سایت 99designs، به خطر سرقت ادبی اشاره می کند. "هنگامی که چیزی به نظر می رسد آنلاین است، هیچ راهی برای تضمین عدم استفاده از آن در برخی از شکل ها و فرم ها در انجمن های دیگر وجود ندارد." طراحانی که از اصالت طراحی خود مطمئن نیستند می توانند برای سرقت ادبی سایت هایی مانند Logo Thief را بررسی کنند. آیری در کتاب خود اشاره می کند که: ایجاد یک طراحی منحصر به فرد دور از تقلید نیست. پرتاب یک آیکون صنعتی در یک صفحه وسوسه انگیز است، اما مهم است که خلاقانه فکر کنیم. لوگوی مرسدس یک ماشین نیست. لوگوی ویرجین آتلانتیک یک هواپیما نیست. لوگوی اپل، یک کامپیوتر نیست.
2. نام تجاری را درک کنید
بله، لوگو یک تصویر است، اما همچنین معرفی یک نام تجاری نیز هست. لوگو باید به مخاطبانی خاص برسد و در هنگام طراحی، شما باید این موضوع را در ذهن داشته باشید. آنچه را که شما در مورد نام تجاری فکر می کنید بنویسید. شاید حتی یک بورد همراه با تصاویری ایجاد کنید که ایدئولوژی نام تجاری شما را بازگو می کند- وب سایت های مانند Niice را برای برخی از الهام ها در این زمینه بررسی کنید. اما احتیاط کنیدکه تنها زیبایی شناسی را لحاظ نکنید بلکه معنای عمیق تر را نیز در نظر بگیرید. هارکینز می گوید: "تحقیق در مورد برندهای بصری دیگر نیز می تواند مفید باشد، اما طراحان باید مراقب باشند تا از الهام ها بیش از حد استفاده نکنند"، هر کار طراحی باید اصلی باشد و ویژگی های منحصر به فرد نام تجاری شما را به مشتری القا کند. آیا نام تجاری ابزار محور است و یا بیشتر بر احساسات متمرکز شده است؟ آیا ثابت یا بی ثبات است؟ مشتری به چه چیزی دقت می کند و نام تجاری چه چیزی را القا می کند؟ اگر چه بروز بودن در روند طراحی مفید است، اما پایبند بودن به شخصیت نام تجاری حیاتی تر است. در اینجا (یک لینک) ارزیابی شخصیت یک برند موجود است که می تواند به شما در طول این راه کمک کند. بیش از هر چیزی، باید بدانید معنای لوگوی شما چیست؟ هر لوگو دارای نوعی از تاریخچه است، پر از معنا و هدف است. برای نمونه نگاهی به اپل می اندازیم، میوه ای که گاز زده شده است یا ویکی پدیا، جهانی ناتمام از قطعات پازل پوشش داده شده با حروفی از سیستم های نوشتاری متفاوت. هر دو لوگو ساده هستند، اما با پیچ و تابی که ایدئولوژی نام تجاری را القا می کند. هارکینز اهمیت درک نام تجاری را منعکس می کند. "از آنجا که یک لوگو کلید عطف بصری یک نام تجاری است - بیان موجز ترین شخصیت آن- یک رویکرد صادقانه برای تعریف DNA آن برای کسب یک نتیجه موفق ضروری است."
3. رنگ یک مولفه ی کلیدی است
هنگام لحاظ کردن شخصیت نام تجاری، شما باید در مورد هر جنبه ای از تصویر فکر کنید. رنگ های روشن و پررنگ توجه افراد را جلب می کند، اما همچنین می تواند عجول و بی پروا به نظر برسد. لحن های صامت پیچیدگی را القا می کنند، اما می توانند نادیده گرفته شوند. هر رنگ دارای یک مفهوم متفاوت است و می تواند نکات دقیق وظریفی را در پیام خود بگنجاند. مقاله ای با نام "علم پشت رنگ" در حوزه ی رنگ های بکار رفته در لوگوی شرکت ها و همچنین "روانشناسی رنگ در طراحی لوگو" که یک نمایش انفوگرافیک در این زمینه است منتشر شده اند. در بخش بعد یک تجزیه و تحلیل سریع در مورد رنگ ها ارائه شده است:
• قرمز: انرژی زا، سکسی، جسورانه
• نارنجی: خلاقانه، دوستانه، جوان
• زرد: آفتابی، مبتکرانه، خوش بینانه
• سبز: رشد، آلی، آموزشی
• آبی: حرفه ای، پزشکی، آرام، قابل اعتماد
• بنفش: روحانی، عاقل، مهیج
• سیاه: معتبر و قدرتمند
• سفید: ساده، تمیز، خالص
• صورتی: سرگرم کننده و لاسی
• قهوه ای: روستایی، تاریخی، ثابت
4. چه چیزی در یک نام وجود دارد؟
با توجه به Airey، لوگو متشکل از دو عنصر است: یک نشان کلمه و یک نماد. قبل از اینکه یک شرکت در مورد ارائه خود با نماد فکر کند، تبلیغات زیادی باید انجام شود (فکر کنید: استارباکس یا مرسدس). برخی از شرکت ها پایبندی به Logotype به طور کامل را انتخاب می کنند، مانند ری بان، کوکا کولا و آی بی ام. وبلاگ نویس طراحی لوگو، یاکوب کاس، در مقاله قبلی خود بیان کرده است که: اینکه آیا برند شما می تواند از یک Logotype استفاده کند بستگی به نوع نام برند دارد. اگر شرکت شما دارای یک نام منحصر به فرد است پس شما می توانید به یک logotype دست پیدا کنید. اما اگر شرکت شما دارای یک نام عمومی است، پس شما نیاز به چیزی برای شناسایی شرکت دارید که می تواند با استفاده از یک علامت لوگو به دست آید. و هنگام لحاظ کردن نوع نوشتار برای متن خود لازم است تا از فونت غلط انداز، استفاده از فضای منفی و شاید کشیدن فونت های موجود اجتناب کنید - وب سایت ها مانند Font Squirrel یا HypeForType مفید هستند. برخی از لوگوها حتی به دلیل فونت سفارشی خود شناخته تر شده اند. کوکا کولا از فونت نقطه ای بوجود آمده است و در حال حاضر دیگران سعی می کنند از آن استفاده کنند. Helvetica یک فونت ساده است که به خوبی توسط بسیاری از مارک های معروف، مانند نارس، تارگت، کرات و بارل، پوشاک آمریکایی و JCPenney استفاده شده است.
5. آن را آسان و انعطاف پذیر نگه دارید
داشتن یک ترکیب متعادل از سادگی و سرعت مهم است - شما می خواهید لوگوی جالبی داشته باشید، اما شما نمی خواهید کسی را مجبور به نشستن و خیره شدن کنید تا لوگو را تجزیه و تحلیل کند. یک مثال خوب لوگوی فدرال اکسپرس است، یک نوع ساده همراه با پیچ و تاب. تصویر از فضای منفی برای ایجاد یک فلش که سرعت، دقت و جهت را القا می کند استفاده می کند. علاوه بر این، شرکت رنگ "اکس" را به منظور طبقه بندی نوع حمل و نقل تغییر می دهد. آمازون، همچنین فقط از نام خود استفاده می کند، البته با فلش اشاره کننده ی کوچک از a → z نیز موجودی وسیع خود را نشان می دهد.
در عصر دیجیتال، جایی که لوگو ها در دستگاه های متعدد و در سراسر رسانه های اجتماعی ظاهر می شوند، شما باید چیزی را طراحی کنید که فراتر از طراحی کاغذی است. باید در زمینه های مختلف، کار با برنامه ها، آیکون ها، آواتار و چاپ قابل دید باشد و همچنین باید در اندازه هم انعطاف پذیر باشد. با نگاهی به آدیداس، یک نام تجاری است که شامل سه میله موازی در تمام طرح های آن است. تغییرات بصری کمی بسته به جایی است که شما آن را می بینید،
اما همیشه شامل اجزاء مشابه است. راج آبهیانکار مدیرعامل ترادمارکیا می گوید، پیدا کردن یک لوگو که همواره می تواند در طی سال ها و یا حتی ماه ها مناسب باشد (و منسوخ نشده)، به نظر می رسد کمی چالش برانگیز باشد. شما می خواهید چیزی را طراحی کنید که در طول اعصار دوام آورد، اما شما باید از تکرارهای کوچک در طول راه استقبال کنید. اکثر برندها، نه همه، یک راهنمای سبک می سازند که دقیقا بیان می کنند چگونه شرکت باید خود را در سراسر وب ارائه کند - در اینجا (لینک) برخی از نمونه های دستورالعمل های طراحی مطلوب آمده است.
6. انتظار موفقیت فوری نداشته باشید
نایک. پوما. آئودی - همگی لوگوهای نمادین هستند، اما مثل هر چیز موفقی، زمان زیادی برای به دست آوردن این محبوبیت لازم است. لوگوها فورا تبدیل به نماد نمی شوند، حتی اگر شما زیبا ترین ترکیب از بردارها را طراحی کرده اید. این به موفقیت محصول و بازاری که در آن وجود دارد بستگی دارد. آنچه که شما فکر می کنم بهترین طراحی است ممکن است برای یک فروشگاه صنایع دستی محلی که تنها مردم یک منطقه آن را می بینند مطلوب باشد. اما این طراحی هرگز بعنوان یک نماد طبقه بندی نمی شود چون به کسب و کارهای چند ملیتی دسترسی ندارد. Airey می گوید. در نهایت، وضعیت طراحی نمادین تنها زمانی به دست می آید که مشتری توانایی های بالقوه آن ها را نیز درک کند. اما آنچه که یک لوگو را تبدیل به نماد می کند بسیار شگفت انگیز است؟ اگر شما به مبدا آن ها نگاه کنید، می بینید که آنها از درک اصول برند مشتق شده اند. از طراح نایک کارولین دیویدسون خواسته شد تا چیزی را ایجاد کند که حرکت را نشان داده داده و چشم انداز خوبی از کفش ارائه کند. آئودی نشان دهنده چهار مارکز در ارتباط با یکدیگر است. پوما، تجسم ساده ای از نام، همراه با یک پومای جهنده است. صبور بودن و عجله نکردن در ایجاد تغییرات در طراحی مهم است به خاطر اینکه در ابتدا شما به پذیرش مورد انتظار نخواهید رسید. فقط به این دلیل که خسته شدید لوگوی خود را تغییر ندهید. هارکینز می گوید. اگر زمان تکامل لوگو فرارسیده است، در میان عناصری جستجو کنید که می توانند پیشرفت رو به جلویی را برای شما به ارمغان آورند.
7. از منابع و ابزارهای آنلاین استفاده کنید
یک دریای گسترده از اطلاعات آنلاین وجود دارد برای کسانی که نیاز به الهام، همکاری و کمک در هنگام طراحی لوگوی یک شرکت دارند. سایت designs99 یک منبع از لوگوها مجهز به لوگوهای طراحی شده ی دستی منحصر به فرد را ارائه می کند که برای کسانی که با کسری بودجه مواجهند و به دنبال ایده های خارجی می گردند مطلوب است و همچنین این سایت فرصتی برای رقابت های شخصی تر فراهم می کنند که در آن مشتریان مولفه ی جدایی ناپذیری از آغاز به سوی نتیجه هستند. این وب سایت همچنین کمک می کند تا مشتریان تصمیمات خود را از میان حجم عظیمی از لوگوهای ارسالی اتخاذ کنند. هارکینز می گوید: مشتریان designs99 می توانند یک نظرسنجی از ارسالی های مورد علاقه خود ایجاد و یک لینک را از طریق شبکه های اجتماعی به اشتراک گذارند و از طریق ایمیل مردم را به رای دادن دعوت کنند، اغلب آنها هنگام دیدن طراحی که بیشترین رای را آورده است شگفت زده می شوند! اما در نهایت، آنها نیاز دارند تا خودشان تصمیم گیری کنند. اگر چه در دانلود نسخه با کیفیت بالاتر برای چاپ هزینه وجود دارد - برای کسانی که می خواهند لوگوی خود را طراحی کنند، سایت هایی مانند Logomaker و LogoYes رابط طراحی لوگو هستند که استفاده از آن ها آسان و رایگان می باشد.

طراحی یک لوگوی ساده است، درست است؟ دوباره فکر کنید. ایجاد هویت بصری یک نام تجاری بیش از قرار دادن یک نام در یک مربع و در نرظ گرفتن یک اسم برای آن در یک روز می باشد. طراحان لوگو همواره مورد تقاضای بالایی هستند، و یک دلیلش این است که – لوگو اغلب برداشت اول از یک شرکت است، که می تواند بر درک مشتری از برند، تصمیم گیری او درباره خرید و نگرش کلی نسبت به محصول تاثیر گذارد. ما در یک جامعه رنگ آکزی شده با لوگوی برندها زندگی می کنیم. حتی کودکان نوپا که هنوز نمی توانند بند کفش خود را ببندند بسیاری از لوگوهای تجاری را تشخیص می دهند و تنها با نگاه کردن به نشان برند شرکت قادر به استنتاج در مورد آنچه که یک شرکت به فروش می رساند هستند. برای کسانی که در مورد طراحی برند یا هویت بصری نام تجاری شرکت خود فکر می کنند، Mashable  از برخی کارشناسان طراحی خواسته است تا دستورالعمل هایی را در مورد ایجاد یک لوگوی عالی ارائه کنند