نحوه ثبت شرکت در منطقه آزاد کیش

چگونه یک برند موفق باشیم؟
آگوست 6, 2017
گام هایی برای موفقیت:
آگوست 12, 2017

نحوه ثبت شرکت در منطقه آزاد کیش


کیش در فاصله 18 کیلومتری بندر گرزه و با مساحتی 91 کیلومتر مربع و 43 کیلومتر ساحل زیبا قرار دارد .کیش دارای آب و هوای معتدل و زمستان هایی با شرایط عالی بخصوص برای گردشگری می باشد . این روز ها سرمایه گذاری هایی فوق العاده در کیش انجام می شود و هر روز بر وسعت ساختاری و پیشرفت این جزیره بیضی شکل افزوده می شود . جایگاه فوق العاده منطقه ای این جزیره باعث شده که این شهر از محبوبیت بالایی برخوردار باشد و همین موضوع باعث توجه ویژه بسیاری از سرمایه گذاران به این جزیره زیبای مرجانی شده است .
کیش به عنوان یکی از مناطق آزاد تجاری در ایران سال ها است که مورد نظر بازرگانان و تجار خارجی و داخلی بوده و بستر های مناسب دریایی و ساحلی این شهر باعث شده تا ورود سرمایه گذار و بازرگانان به این شره با سهولت انجام گرفته و همواره مورد عنایت دولت جمهوری اسلامی ایران باشد . شهرستان کیش به عنوان یکی از موفق ترین مناطق آزاد تجاری به دلیل دارا بودن زیر ساخت های مناسب برای یک منطقه آزاد بسیار شهرت دارد .
وجود نیروی کار فراوان و ارزان قیمت ، دسترسی راحت به آب های آزاد بین المللی ، وجود انبار ها و سردخانه های مناسب و بزرگ و پیشرفته ، خدمات بانکی و مالی درجه یک ، دسترسی راحت به ادارات و سازمان های مربوطه ، دارا بودن فرودگاه بین المللی مناسب ، آب و هوای بسیار عالی و… همه عواملی هستند که کیش را در زمره بهترین مناطق آزاد تجاری قرار داده اند .
دولت نیز همواره با ورود سرمایه های جدید به این منطقه موافقت نموده و در دستور کار خود حمایت از این سرمایه ها و همچنین توسعه هر چه بیشتر منطقه را قرار داده است . به خوبی شاهد رشد این منطقه چنانچه وارد سرزمین کیش شوید در هر زمان خواهید بود .
کارشناسان اقتصادی معتقدند برای سرمایه گذاری یکی از بهترین مناطق بخصوص در ایران و برای سرمایه گذاران ایران جزیره زیبای کیش می باشد. ثبت شرکت در جزیره زیبای کیش یعنی شروع یک موفقت پایدار و آغاز یک حرکت برای ورود هر چه بیشتر و بهتر به بازار های بین المللی . وجود سرمایه های فراوان بکر در منطقه آزاد کیش باعث شده آینده فوق العاده درخشانی برای کیش پیش بینی شود و در صورت سرمایه گذاری مناسب می تواند به بهترین منطقه در خاورمیانه مبدل شود .
کیش همچنین به دلیل نزدیکی به مناطق آزاد قشم و چابهار و امکان مبادلات متعدد با این مناطق از طریق خطوط ارزان قیمت دریایی می تواند پتانسیلی دیگر را رونمایی کند .
در سال های اخیر همچنین به خوبی جزیره کیش به یک منطقه گردشگری پر سود و منفعت برای سرمایه گذاران مبدل شده است .هر ساله تعداد گردشگران به این مناطق افزوده می شود و به عنوان یکی از قطب های گردشگری جنوب کشور خودنمایی می کند .
امضاء تفاهم نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران با اداره گذرنامه و سازمان منطقه آزاد کیش باعث شده تا ورود و خروج اتباع خارجی به این منطقه بسیار ساده تر شود و برای سهولت بیشتر حتی شعبه ای از ادراه گذرنامه در این جزیره راه اندازی شده است .
در همین راستا واحد های بانکی و مالی مستقر در منطقه آزاد کیش نیز طبق دستور العمل ها ی اجرایی عملیات پولی و بانکی در مناطق آزاد عمل نموده و در خصوص کارمزد ، نرخ خرید و فروش ارز ، سود تسهیلات اعطایی و .. مطابق با شرایط عرضه و تقاضا در بازار مناطق آزاد بوده و آزاد محاسبه می شود . بنابر این با تبعیت از این دستورالعمل ها و مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می توان بانکی د راین جزیره به ثبت رساند که همراه با شمارکت افراد خارجی بوده و حتی می توانید با مشارکت 100 درصدی ایرانی و یا خارجی بانک خود را به بهره برداری برسانید .
ثبت شرکت در منطقه آزاد کیش مستلزم دریافت جواز تاسیس و پروانه بهره برداری از این منطقه می باشد . تشریفات اداری و گمرکی این منطقه و استفاده از معافیت ها و خدمات مناطق آزاد دقیقا در این منطقه اجرایی و فرصت بسیار خوبی را برای علاقمندان به سرمایه گذاری و ثبت یک شرکت تجاری و یا موسسه غیر تجاری را فراهم نموده است .
کارت های بازرگانی منطقه آزاد کیش هم به دو صورت صادر می شوند . کارت های بازرگانی زرد رنگ که متعلق به همه اشخاص حقوقی و حقیقی درخواست کننده می باشد و یا کارت بازرگانی کیش که آبی رنگ بوده و مخصوص صاحبان صنایع و پروژه های عمرانی می باشد .
انواع قالب های ثبتی را می توان در جزیره زیبای کیش به ثبت رساند و هیچ محدودیتی برای ثبت شرکت در این منطقه وجود ندارد . عموم شرکت ها و موسساتی که در سایر نقاط ایران مشغول فعالیت می باشند هم می توانند با ثبت یک شعبه ویا نمایندگی در این مناطق اقدام نمایند . همچنین می توانند یک شرکت تابعه در قالب شرکت سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود برای ارائه خدمات این شرکت ها و استفاده از شرایط حاکم در این مناطق تاسیس نموده و ضمن اداره شرکت اصلی خود با مدیریت این شرکت هم به سود و منافع بسیار زیادی در این مناطق دست پیدا کرده و حتی در زمنیه واردات و صادرات نیز شرکت اصلی و یا مادر خود را پستیبانی نمایند .
به همین منظور دو شرکت بسیار پر طرفدار در منطقه آزاد کیش که بیش از سایر شرکت ها به ثبت می رسند شرکت سهامی خاص و شرکت با مسئولیت محدود می باشند . نحوه ثبت شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود مطابق با سایر نقاط دیگر کشور می باشد و تنها باید مدارک و مستندات کمی متفاوت برای ثبت ارائه شود . البت هسرعت ثبت شرکت در این منطقه هم نسبت به مناطق شهری دیگر بالاتر می باشد . شعبه ثبت شرکت در این جزیره دایر بوده و نماینده سازمان ثبت اسناد و املاک ایران در این شعبه اقدام به ثبت شرکت با توجه به درخواست متقاضیان خواهد نمود .
اما برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در جزیره زیبای کیش مدارک زیر مورد نیاز می باشد :
• اساسنامه شرکت در دو نسخه به همراه امضاء کلیه شرکا ء
• شرکت نامه در دو نسخه با امضاء کلیه شرکا ء
• تقاضانامه در دو نسخه با امضاء کلیه شرکا ء
• صورتجلسه مهر و امضاء شده کلیه شرکاء در دو نسخه به همراه امضاء مدیران ارشد .
• کپی مدارک شناسایی کلیه شرکاء و مدیران شرکت
• اراه اصل و کپی آگهی روزنامه
• تقویم نامه برای سرمایه غیر نقدی تایید شده توسط شرکاء
• مجوز فعالیت اقتصادی صادر شده توسط مدیر بازرگانی
• یک برگ تاییدیه مربوط به پرداخت هزینه های ثبت شرکت و درج آگهی
• اگر فرآیند ثبت توسط وکیل شرکت پیگیری می شود باید وکالتنامه او نیز تسلیم شود .
همچنین در خصوص ثبت شرکت سهامی خاص در منطقه آزاد کیش مدارک زیر مورد نیاز می باشد :
1. اساسنامه ، اظهارنامه و صورتجلسه مجمع عمومی موسسین هر کدام در دو نسخه و به همراه امضاء کلیه سهامدارن و مدیران شرکت. البته صورتجلسه باید به امضاء بازرسین نیز رسیده باشد .
2. صورتجلسه اولین جلسه هیئت مدیره به انضمام امضاء کلیه مدیران
• کپی مدارک شناسایی کلیه مدیران ، سهامداران و بازرسان
1. آگهی روزنامه رسمی
2. گواهی دال بر سپرده شدن حداقل 35% از سرمایه اولیه
3. مجوز فعالیت اقتصادی که توسط مدیر بازرگانی صادر شده است .
• اگر تمام یا قسمتی از سرمایه بصورت غیر نقدی تامین شده باشد باید تقویم نامه سرمایه غیر نقدی که توسط کارشناس رسمی دادگستری آماده شده است ارائه شود .
• تاییدیه پرداخت هزینه های ثبت شرکت و درج آگهی روزنامه
1. ارائه وکالتنامه وکیل درصورتیکه فرآیند ثبت توسط وکیل پیگیری می شود .
واحد ثبتی پس از درج محتویات اظهار نامه یک نسخه از آن را برای واحد ذی ربط در سازمان ارسال و مراتب تاسیس شرکت را برای درج در روزنامه رسمی به هزینه متقاضی به روزنامه مربوطه اعلام می دارد . بهتر است برای صرفه جویی در زمان و هزینه های خود و برای اطمینان بهتر در خصوص قوانین و مقررات ثبتی حقوقی و قانونی شرکت و عدم انجام دوباره کاری های معمول با مشاورین و کارشناسان متخصص ثبت شرکت و ثبت برند ثبت ماهمراه شوید .
راه اندازی و ثبت شرکت دانش بنیان
راه اندازی و ثبت شرکت دانش بنیان
چند سالی می شود که با واژه دانش بنیان زیاد روبه رو شده ایم و این شرکت ها به عنوان یک شرکت تازه وارد به دنیای اقتصاد کشور خود را معرفی نموده اند ولی اینکه دقیقا این شرکت ها چه هستند و چونه می توان اقدام به ثبت شرکت دانش بنیان نمود و در چه زمینه هایی می توان فعالیت کرد را شاید هنوز به روشنی اطلاع نداشته باشیم. در این مقاله به شناخت بیشتری در خصوص شرکت های دانش بنیان دست خواهیم یافت شرکت های دانش بنیان شرکت های وابسته به دانش و دانشگاه و افراد علمی می باشند . برای ثبت شرکت دانش بنیان یا باید از اعضاء هیئت علمی دانشگاه باشید و یا از امتیاز یک دانشگاه و یا پژوهشکده برای ثبت شرکت دانش بنیان استفاده کنید . امتیاز ثبت این شرکت ها به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی می رسد بنابر این موسسین شرکت های دانش بنیاد یا باید کاملا دانشگاهی باشند و یا سهام عمده این شرکت ها متعلق به دانشگاه و هیئت علمی دانشگاهی باشد. البته یک شرکت دانش بنیان می تواند سهام کمتر از 50 درصد را هم برای دانشگاه و اعضاء هیئت علمی آن در اساسنامه خود پیش بینی نماید که در این حالت شرکت دانش بنیان را خصوصی می نامند . ولی اگر بیش از 50 درصد از سهام شرکت مربوط به اعضاء هیئت علمی دانشگاه باشد شرکت دانش بنیان را عمومی یا دولتی نامیده می شود .
هدف از راه اندازی و ثبت شرکت دانش بنیاد تولید دانش و اطلاعات مورد نیاز برای صنایع و محصولات و خدمات مختلف می باشد . به این صورت که عده ای تحصیل کرده در زمینه ای علمی و تخصصی فعالیت های مربوط به تحقیقات و تولید علم یک محصول را انجام می دهند و بعدا این علم و دانش خود را باید به شرکت ها و موسساتی که نیاز دارند فروخته و از این راه کسب درآمد نمایند . البته با توجه به اینکه دارایی های این شرکت ها مشخص و ملموس نیست و از نوع داده و اطلاعات می باشد و به راحتی می تواند آینده آنها را به مخاطره اندازه حفظ و حراست این دارایی ها ارزش زیادی دارد .
دانشگاه ها و مراکز پژوهشی تنها زمانی می توانند اقدام به تاسیس شرکت دانش بنیان نمایند که طرح این شرکت در آئین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه مورد تایید قرار بگیرد . بنابر این هیئت علمی دانشگاه مرجع تصویب کننده تصمیم برای ثبت شرکت دانش بنیان و یا اعمال هرگونه تغییرات در این شرکت ها می باشد . البته در بسیاری از موارد خود اساتید و یا صاحبان ایده با در نظر گرفتن موضوع و ایده ای این مورد را به هیئت علمی دانشگاه پیشنهاد می دهند .
برای ثبت یک شرکت دانش بنیان توجه به معیار های زیر الزامی است :
معیار های عمومی :
دو سوم از اعضاء هیئت مدیره شرکت باید حداقل دو مورد از موارد زیر را احراز نمایند :
• دارای مدرک تحصیلی کارشناسی باشند
• سه سال سابقه کاری در حوزه ثبتی شرکت و یا سه سال سابقه مدیریت داشته باشند .
• حداقل یک اختراع ثبت شده داخلی و یا یک اختراع بین المللی در حوزه فعالیت شرکت داشته باشند .
• بیشتر از نیمی ازدرآمد شرکت دانش بنیان از طریق عقد قرارداد برای فروش محصولات و خدمات شرکت باشد.البته شرکت هایی که مشغول تجاری سازی محصولات شرکت خود می باشند در صورتیکه بازار مطمئنی داشته باشند و یا نمونه تولیدی موفقی را داشته باشند استثناء هستند .
• حداقل 6 ماه بیمه برای حداقل 3 نفر از کارکنان تمام وقت شرکت پرداخت شده باشد.
نباید هیچ بد عهدی ، سوء سابقه و تخلفی در انجام تعهدات شرکت وجود داشته باشد

کیش در فاصله 18 کیلومتری بندر گرزه و با مساحتی 91 کیلومتر مربع و 43 کیلومتر ساحل زیبا  قرار دارد .کیش دارای آب و هوای معتدل  و زمستان هایی با شرایط عالی بخصوص برای گردشگری می باشد . این روز ها سرمایه گذاری هایی فوق العاده در کیش انجام می شود و هر روز بر وسعت ساختاری و پیشرفت این جزیره بیضی شکل افزوده می شود . جایگاه فوق العاده منطقه ای این جزیره باعث شده که این شهر از محبوبیت بالایی برخوردار باشد و همین موضوع باعث توجه ویژه بسیاری از سرمایه گذاران  به این جزیره زیبای مرجانی شده است .